Eivissa, 8 de desembre, 2014.- Documents familiars, cartes, estris de cuina, costura, llibretes amb notes i esbossos, discos, llibres… el dia a dia d’Erwin i Gisela Broner es podrà conèixer de primera mà gràcies a la mostra ‘Arxiu i llegats Broner’ que s'inaugura dimecres que ve, 10 de desembre, a les 19 h a la Sala d'Armes del MACE. L'exposició reuneix l'arxiu documental (plànols, objectes, mobles, dibuixos, pintures…) que Gisela Broner va llegar en el testament a tots els seus destinataris: Ajuntament d'Eivissa, Demarcació d'Eivissa i Formentera del Col·legi d'Arquitectes i Catalina Verdera. Una sèrie d'objectes i documents, de gran importància i valor representatiu i que no només podran visitar-se en el MACE, ja que la casa Broner també es converteix durant aquests dies en l'espai perfecte on reviure les vides de Gisela i Erwin Broner, apropar-se a la seva època, la seva manera de vida, i conèixer el seu amor mutu i el seu amor per Eivissa, la seva arquitectura, el seu paisatge i la seva gent.
Eivissa, 10 de novembre de 2014.- Els dies 18, 19, 21, 26 i 27 de novembre el saló d'actes del Museu d'Art Contemporani d'Eivissa (MACE) acull la tercera edició del ‘Curs de Cicerone’, una acció formativa destinada a totes les persones interessades en la teoria de l'art: des dels aficionats fins als estudiosos de l'art. El curs, coordinat per la directora del MACE, Elena Ruiz, consta de cinc sessions i el títol genèric de l'edició d'aquest any és ‘La passió’ (Pathos), un tema que s'abordarà des de diferents punts de vista: com a component indispensable en la gestió de l'art, com a ingredient dels arguments narratius de la vida, com a element present en l'activitat filosòfica o com a motor creatiu.
La frontera entre les arts plàstiques i aplicades no sempre és clara i, Gran Bretanya, a mitjan segle XX, ofereix un exemple perfecte del que pot ser una fecunda fusió entre elles. Sarah Nechamkin és un rar exemple d’una generació sencera d’artistes-il·lustradors/dissenyadors britànics amb un increïble talent, que es movien amb facilitat entre la pintura, la il·lustració, les arts gràfiques, el disseny i la publicitat: una excepcional mescla de tècniques i mitjans entre artesania i art.
Les principals figures: Sutherland, Ravilious, Bawden, Piper o Enid Marx, es cataloguen sovent com a “neoromàntics” o “romàntics moderns”, i Sarah Nechamkin dins d’aquest grup pot ser considerada el membre més jove i emblemàtic. Per complementar la seua exposició de paisatges i aus eivissenques, el Museu Puget es complau a mostrar una petita mostra de la seua obra gràfica en publicacions que cobreix sorprenentment set dècades.
Des del catàleg del 1937 per a una important editorial de Londres, Chatto & Windus, al seu recent llibre sobre l’avifauna d’Eivissa, el que emergeix és la seua capacitat per equilibrar la representació i l’evocació a través d’escenes en les quals dona llibertat a la imaginació del lector i espectador. Tres contes infantils il·lustrats els anys 40 en blanc i negre tenen un encant indiscutible, però el millor dels seus gràfics són, sens dubte, les il·lustracions a color per a Blackie & Son que es publicaren entre 1965 i 1977. Contes de fades russos, rimes infantils angleses i llegendes gregues són representades amb gran sensibilitat i creativitat, i en el darrer aboca tot el seu “imaginari mediterrani” que, a més, ella coneix tan íntimament.
Si es poden detectar “elements eivissencs” en certes escenes, mai és en detriment de la història, sinó quelcom que infon autenticitat, cosa que sovent falta a les il·lustracions del nord d’Europa. En conjunt, els treballs publicats per Sarah Nechamkin versen sobre grans noms de la cultura occidental, d’Ovidi i Homer a Brontë i Byron, de Hudson i Austen a Wagner i Beethoven. Tot un assoliment digne de celebració i admiració.
Cada 18 de maig se celebra el Dia Internacional dels Museus, amb aquesta excusa és sempre positiu fer una crida d'atenció a la ciutadania, en aquest cas oferint-li la possibilitat de visitar una exposició. Una exposició realitzada a partir de les nostres pròpies col·leccions i de les seves possibilitats d'exposició.
El passat 31 d'octubre a la Sala d'Actes del MACE, va tenir lloc la darrera sessió del 2n cicle de lectures poètiques amb el poeta i escriptor eivissenc Antoni Marí.